کدخبر:1337/930918

18 آذر 1393

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش وفناوری استان با حضور چشمگیردانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش تصویری
در آستانه هفته پژوهش وباحضور استاندار اصفهان:
افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش وفناوری استان با حضور چشمگیردانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش تصویری
نمایشگاه دستاوردهای پژوهش وفناوری استان صبح امروز و با حضور استاندار اصفهان در غرفه توانمندی ها و دستاوردهای دانشگاه صنعتی اصفهان گشایش یافت.

در این نمایشگاه که با هدف ترویج فرهنگ پژوهش، تشویق پژوهشگران، شناسایی یافته های پژوهشی، برقراری ارتباط بین پژوهش، فناوران و دستگاه های اجرایی و تجاری سازی ایده ها برگزار می شود، دستاوردها و خدمات مراکز علمی، پژوهشی و دستگاه های اجرایی استان به نمایش گذاشته شده است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، استاندار اصفهان با حضور در غرفه دانشگاه صنعتی اصفهان، از خدمات و تلاش های بی بدیل پژوهشگران و محققان این مجموعه عظیم علمی تجلیل کرد.

دکتر رسول زرگرپور با بیان این که دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از برترین دانشگاه های کشور محسوب می شود، گفت: این دانشگاه با توجه به توانمندی های پژوهشی برجسته و برخورداری از اساتید و پژوهشگران بسیار مجرب، باید همچون سالیان گذشته، ارایه راه حل برای مشکلات صنایع گوناگون در سطح ملی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی برقراری ارتباط مؤثر میان دانشگاه ها و صنایع وگره گشایی از مشکلات صنعتی کشور توسط دانشگاه ها را هنری بزرگ دانست و تصریح کرد: دانشگاه های صنعتی بادر نظر گرفتن سهمی بیشتر جهت فعالیت های پژوهشی و متمرکز نمودن توانمندی های پژوهشی خود در حل مشکلات صنعت، نقش قابل توجهی را در ارائه راهکار به منظور حل این مشکلات ایفاء خواهند کرد.

وی با ابراز نارضایتی از وضع موجود در زمینه ارتباط صنایع و دانشگاه ها گفت: برای ارتقای این ارتباط در سالیان گذشته اقدامات خوبی انجام گرفته است، اما با توجه به ظرفیت بالای استان اصفهان در صنایع مختلف لازم است با کمک خود صنایع زمینه این ارتباط مؤثر به صورت گسترده تری فراهم گردد.

در این نمایشگاه، دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان قطب دانشگاهی پژوهش و فناوری استان اصفهان با تکیه بر توانمندی ها وافتخارات ارزشمند ملی و بین المللی خود، به ارائه دستاوردها و توانمندی های فناورانه در حوزه های مختلف پژوهشی پرداخته است.

شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی، مهندسی مکانیک، فیزیک، مهندسی برق و الکترونیک، نانوفناوری، زیست فناوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله زمینه هایی است که دستاوردهای راهبردی غرفه امسال دانشگاه صنعتی اصفهان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش وفناوری استان را به خود اختصاص داده است.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش وفناوری استان اصفهان با حضور قریب به 50 دانشگاه، مرکز تحقیقاتی، مؤسسه و نهاد دولتی و خصوصی در قالب 69 غرفه و در 3500 مترمربع فضای نمایشگاهی،18 الی 21 آذرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار می شود.

گفتنی است: دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن حضور مؤثر در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش وفناوری استان، به ارائه توانمندی ها و دستاوردهای پژوهشی ارزنده خود در نمایشگاه ملی هفته پژوهش و فناوری امسال که طی روزهای 23 الی 26 آذرماه در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار می شود خواهد پرداخت.

گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.