کدخبر:1206/930201

1 ارديبهشت 1393

اعلام برنامه های هفته سلامت دردانشگاه صنعتی اصفهان
با هدف ارتقای سلامت دانشگاهیان:
اعلام برنامه های هفته سلامت دردانشگاه صنعتی اصفهان
مجموعه برنامه های مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان در هفته سلامت به منظور آموزش روش های ارتقاء و بهبود سلامت دانشگاهیان اعلام شد.

مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به شعار "یک عمر سلامت با خود مراقبتی" بعنوان شعار هفته سلامت امسال گفت: برنامه های هفته سلامت این دانشگاه در پنج بخش کارگاه های آموزشي، ورزش و سلامت، برگزاري نمايشگاه، اتوبوس سلامت و نشست سلامت محور از اول تا هفتم اردیبهشت ماه برای دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه برگزار می شود.

دکتر زهرا ممتازپور افزود: خود مراقبتی عملی است که در آن هر فردی از دانش، مهارت و توان خود به عنوان یک منبع استفاده می کند تا بطور مستقل از  سلامت خود مراقبت کند.

وی ارتقای سلامت، اصلاح شیوه زندگی، پیشگیری از بیماری ها، ارزیابی علایم، حفظ سلامت، درمان بیماری و توان بخشی را از جمله حیطه های خود مراقبتی دانست و تأکید کرد: خود مراقبتی جایگزین مراقبت سازمانی و تخصصی نیست ولی مکمل آن و یکی از عوامل تعیین کننده میزان و چگونگی استفاده از آن است.

مدیر مرکز بهداشت ودرمان دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که خود مراقبتی موجب افزایش انگیزه موفقیت، کاهش استرس کاری، احساس شادی و آرامش و شور و شوق در زندگی و  ایجاد احساس سلامتی و تندرستی، اعتمادبه نفس و عزت نفس و همچنین موجب تجدید انرژی شخص می شود افزود: خود مراقبتی جسمی، عاطفی و روانی، اجتماعی و معنوی از جمله برنامه های جامع خود مراقبتی محسوب می شوند.

وی مشارکت فردی و گروهی مردمی را شرط لازم برای تحقق اهداف و ارتقای سلامت دانست و گفت: با تشکیل ستاد سلامت و برنامه ریزی با مشارکت مدیران سازمان ها و ادارات مرتبط با این حوزه گام های خوبی برای آگاهی بخشی در این زمینه برداشته شده است.

ممتازپور مراقبت از خود و انجام کارهای روزمره کوچک و مؤثر برای حفظ سلامت و شادابی برای رسیدن به زندگی بهتر و سالم تر را مهمترین اصل خودمراقبتی بیان کرد و افزود: بطور نمونه استفاده صحیح و به موقع از داروها، انجام ورزش های مورد علاقه به صورت روزانه، مراقبت از وزن، استفاده از غذای سالم و مصرف به اندازه آب، اختصاص زمان مناسب به استراحت و مراجعه منظم به مراکز بهداشتی و درمانی جهت پایش سلامت از جمله فعالیت هایی است که برای حفظ سلامت می توان انجام داد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.