کدخبر:1525/921212

12 اسفند 1392

از برگزیدگان ششمین جشنواره طرح کسب و کار دانشجویان دانشگاه های استان اصفهان تجلیل شد
در آئین اختتامیه در دانشگاه صنعتی اصفهان:
از برگزیدگان ششمین جشنواره طرح کسب و کار دانشجویان دانشگاه های استان اصفهان تجلیل شد
آئین اختتامیه و مراسم تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره طرح کسب وکار دانشجویان دانشگاه های استان اصفهان صبح امروز در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

دراین مراسم که با حضور معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد، دبیر ششمین جشنواره طرح کسب و کار دانشجویان دانشگاه های استان هدف از برگزاری این گونه جشنواره ها را شناسایی دانشجویان مستعد و راه اندازی شرکت های دانش بنیان به منظور حرکت در مسیر تبدیل علم به ثروت عنوان کرد و گفت: طرح کسب و کار، راه ورود به عرصه تولید ثروت از طریق ایده های علمی است.

دکتر سروش علیمرادی با اشاره به نقش بسیار مهم دانشگاه های فنی و مهندسی در چرخه تبدیل علم به ثروت، تأکیدات مقام معظم رهبری در سال های اخیر مبنی بر تشکیل شرکت های دانش بنیان را نشان دهنده اهمیت این موضوع در کشور دانست و افزود: در عصر حاضر تنها کسب و کاری موفق خواهد بود که پایه های شکل گیری آن کاملاً علمی و با شناخت همه جانبه و کامل همراه باشد.

وی با اشاره به جمعیت هشت میلیونی دانشجویان فارغ التحصیل در مقاطع گوناگون دانشگاهی در سال های آینده، اهمیتِ پرداختن به طرح های کسب و کار مناسب برای این دانشجویان را یادآور شد و گفت: هیچ دولتی توانایی تأمین این تعداد شغل دولتی درکشور را نخواهد داشت و لازم است اقتصاد مقاومتی بر مبنای اندیشه ها و فعایت های جوانان کشورمان شکل بگیرد.

رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: هفت طرح برگزیده ششمین جشنواره طرح کسب و کار دانشجویان دانشگاه های استان اصفهان به جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی معرفی شده اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به این که کلیدواژه طرح کسب و کار در شهر اصفهان شکل گرفته است، عدم تناسب میان شعارها و رفتارها در جامعه را موجب به صدا درآمدن زنگ خطر برای جامعه دانشگاهی عنوان کرد و گفت: با توجه به پتانسیل های بسیار بالا در دانشگاه های کشور، حمایت از ایده ها و هدایت درست در مسیر پژوهش باید از اساتید دانشگاهی آغاز گردد.

دکتر سید مهدی ابطحی قابلیت های دانشجویان و مدیران دانشگاه صنعتی اصفهان در حمایت از جشنواره کسب و کار را یادآور شد و گفت: حرکت مقتدرانه در مسیر تبدیل علم به ثروت موجب اقتدار و عزت ملی برای مردم کشورمان خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به عدم شناخت کافی جامعه نسبت به پارک های علم و فناوری و لزوم شناخت مردم از اهداف و فعالیت های شهرک علمی و تحقیقاتی گفت: تبدیل علم به کار و تولید ثروت و نیز ارایه راه حل عملی برای برطرف نمودن مشکلات مردم مسیری است که با آموزش، پژوهش، تحقیق و کارهای خلاقانه از دانشگاه ها آغاز می گردد.

دکتر محمد جواد امیدی با تأکید بر این که تجاری سازی علم بر عهده شهرک های علمی و تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری است، گفت: طرح کسب و کار، تیم و بازار مناسب سه ضلع مثلث تبدیل علم به ثروت هستند که با حرکت درست در این مسیر، طرح های مناسب کسب و کار به ثمر خواهند نشست.

وی افزود: در حال حاضر تعداد پنج هزار نفر  در 340 شرکت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند و در سال گذشته نیز موفق به ثبت رقم 200 میلیارد تومان قرارداد با مراکز مختلف صنعتی و تجاری شده اند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان ششمین جشنواره طرح کسب و کار دانشجویان دانشگاه های استان اصفهان با اهدای جوایز نقدی و لوح یادبود تقدیر به عمل آمد.

طرح "ویلچر هدایت شونده توسط چشم جهت استفاده ی معلولین قطع نخاع گردنی" توسط میناسادات محمودی، صفورا شاهین شمس آبادی، نرگس حیدری بنی، آراد تاجمیر ریاحی و علی نوری و نیز طرح" توسعه یک روش برای تولید لوله های جدید کامپوزیتی مورد استفاده در خطوط نفت و گاز" توسط احسان قربانی و زهرا طادی بنی از دانشگاه صنعتی اصفهان عناوین برتر این دوره از جشنواره کسب وکار دانشجویان دانشگاه های استان را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است: ششمین جشنواره طرح کسب و کار دانشجویان دانشگاه های استان با حمایت دانشگاه صنعتی اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی و شهرداری اصفهان و جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی و به همت مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.