کدخبر:1102/940406

6 تیر 1394

اخذ نمایه اسکوپوس توسط مجله علمی بین المللی به سردبیری استاد دانشگاه صنعتی اصفهان
در پنجمین سال فعالیت علمی:
اخذ نمایه اسکوپوس توسط مجله علمی بین المللی به سردبیری استاد دانشگاه صنعتی اصفهان
مجله علمی بین المللی علوم وتکنولوژی هیدرولوژی (IJHST) به سردبیری دکتر سید سعیداسلامیان استاد دانشگاه صنعتی اصفهان، در پنجمین سال فعالیت خود موفق به دریافت نمایه بین‌المللی معتبر اسکوپوس شد.

مجله بین المللی علوم و تکنولوژی هیدرولوژی که سعی در به روزرسانی اطلاعات، ایده‌ها، تجربیات و روش‌های نوین برگرفته از پژوهش‌های برجسته در رابطه باعلوم هیدرولوژی دارد، تحقیقات جدید و مطالعات تئوری و عملی مرتبط با منابع آب و علوم مرتبط با آن در آلودگی آب، هوا و خاک و خطرات پیش رو را در قالب فصلنامه منتشر می نماید.

سردبیر این نشریه علمی بین المللی با بیان این که گروه پژوهشی و داوران این مجله از برجسته‌ترین متخصصین و اساتید مطرح از پنج قاره جهان هستند گفت: این پتانسیل ارزشمند زمینه انتشار دستاورد های نوین در زمینه‌ علوم هیدرولوژی و منابع آب را فراهم نموده است.

دکتر سید سعید اسلامیان به دسته بندی عناوین و محورهای اصلی مرتبط با این مجله در 17 گروه اشاره و تصریح کرد: هیدرولوژی سد و مدلسازی مخزن، هیدرولوژی آماری، مدلسازی آبهای زیرزمینی، تغییر اقلیم، اندرکنش هیدرولوژی و اکولوژی، کنترل سیلاب و منطقه‌ای کردن خشکسالی، سنجش از راه دور، GIS و تحلیل داده‌های هیدرولوژیک، تحلیل فراوانی بارندگی، برف، سیل و باد و مهندسی رودخانه از جمله این گروه ها است.

عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: هیدرولوژی آب‌های سطحی، شبکه‌های توزیع آب، هیدرولوژی کارست، مهندسی منابع آب، سیاست و اقتصاد آب، بازیافت آب، هیدرومتیورولوژی و هیدرولیک زیست محیطی از دیگر گروه های دربرگیرنده مقالات در این نشریه علمی بین المللی است.

وی با اشاره به انتشار مجله بین المللی علوم و تکنولوژی هیدرولوژی از سال 2011 تاکنون افزود: این مجله درحالی که در پنجمین سال فعالیت خود است، با برخورداری از اعتبار و سابقه ارزنده در سالیان اخیر موفق به دریافت نمایه بین‌المللی معتبر اسکوپوس شد که این امر ضمن ایجاد بستری مناسب به منظور قرارگیری مقالات این مجله در زمره استناد سایر محققین دنیا، زمینه توسعه علم و تکنولوژی توسط این بستر را فراهم خواهد آورد.

اسلامیان ابراز امیدواری کردکه با انتشار مقالات نو در علوم هیدرولوژی و علوم مرتبط با آن در این مجله علمی بین المللی، ضمن توسعه و رشد پژوهش­های بومی، بر افتخارات علمی کشورمان نیز افزوده گردد.

دیدگاه شما

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.